Rabu, 09 November 2011

SIAPAKAH YANG MELIHAT KITA?

SIAPAKAH YANG MELIHAT KITA ?

Main sembunyi dari orang sekeliling, menegangkan, menimbulkan sebuah sensasi tersendiri. Tetapi sesungguhnya sangat beresiko di hadapan Tuhan. Apasih yang disembunyikan ? Rencana jahat, rencana pelanggaran, melihat sesuatu yang tidak layak dilihat yang akan menjerat menjadi ikatan dosa, melangkahkan kaki ke tempat yang melanggar susila dan mencemarkan, oohh.. atau sedang sms dengan seseorang dan membicarakan perkataan yang tak senonoh. Melakukan perbuatan tak layak dan tak senonoh, melayani dengan hati penuh selubung, dan lain-lain. Tidak ada yang tahu.. !!
Celakalah orang yang menyembunyikan dalam-dalam rancangannya terhadap TUHAN, yang pekerjaan-pekerjaannya terjadi di dalam gelap sambil berkata :”Siapakah yang melihat kita, dan siapakah yang mengenal kita ?”. (Yesaya 29:15)

Amanlah jika memang tidak ada yang melihat dan mengenal kita. Tetapi ada satu yang sudah mengenal kita sejak kita masih dalam kandungan ibu. Dia yang merancang kita, Dia yang merencanakan segala sesuatunya untuk kita. Dapatkah kita bersembunyi dari-NYA ? Dapatkah ciptaan menghindar dari Sang Pencipta ? Jangan bermain sembunyi dari ALLAH. 

Mata Tuhan ada di segala tempat, mengawasi orang jahat dan orang baik. (Amsal 15:3)

Ia adalah TERANG, tiada yang dapat bersembunyi dari TERANG itu. Ia yang membentangkan segala kebenaran. Matannya yang tajam menatap ke segala penjuru. Dapatkah kini kita berkata :”Siapakah yang melihat kita ?”. 
Pujilah Tuhan, hai jiwaku!Tuhan, Allahku, Engkau sangat besar! Engkau yang berpakaian keagungan dan semarak, yang berselimutkan terang seperti kain, yang membentangkan langit seperti tenda. (Mazmur 104:1-2)

MASIHKAH INGIN BERMAIN SEMBUNYI ? AMBILLAH KOMITMEN SEKARANG JUGA, KELUARLAH DARI SEGALA HAL YANG KITA SEMBUNYIKAN. TIADA YANG TERSEMBUNYI BAGI DIA. AKUILAH DIHADAPAN-NYA DAN SEGERALAH BERLARI KEPADA TERANG ITU. (ml)

TUHAN MEMBERKATI

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar